dimecres, 2 de juliol del 2008

DIA 3. BERGEN. SASHA.

A les 8 del matí decideixo que no tinc més motius per seguir al llit, o sigui que enxufo el meu mp3 i m'espero a que la Rachel es posi en marxa. Després d'esmorzar, anem cap al centre de Bergen, que no és massa lluny de l'alberg.

Avui m'espera una trobada molt emotiva. La Sasha, una vella amiga que vaig conèixer a l'empresa, havia estat visquent a Noruega durant uns anys. Ara viu a Oxford, però precisament aquests dies té una entrevista de feina a Stavanger (destí turístic important a Noruega). S'ho fa venir bé per veure'ns una estona. De fet, agafarà un avió especialment fins a Bergen només per passar un parell d'hores ben justes i retrobar-nos.

En aquestes dues hores, anem al mercat del peix, punt turístic més que obligat. Allí ens posem les botes provant diferents tipus de salmó i també carn de ballena. Tot és boníssim, especialment el salmó. En comprarem, serà part del nostre menú els següents dies. Barat no és, però m'és igual, aquí sí que hi ha diferència, i molta, amb el salmó que podem comprar a Catalunya.


El dia serà no només emotiu per estar amb la Sasha, sinó que gastronòmicament serà el millor, perquè la sopa de peix que menjarem (plat típic en aquest país) és boníssima. Molt espessa, tenia por de no quedar-me tip, però certament acabo ben content, tant jo com el meu estómac. Ja que la Sasha ha fet l'esforç de venir a veure'm la convido a dinar, em costa una pasta però la felicitat absoluta en la que em trobo en aquells instants no es pot valorar en euros ni en corones noruegues ni en res. Aquest moment que comparteixo amb dues de les millors persones que he conegut mai (merda, viuen tant lluny de mi!) no té preu. A la Sasha li he comprat com a regal, entre altres coses, una ampolla de licor de crema catalana. Però ella ja ha facturat el seu equipatge, per tant la hauria de portar com a equipatge de mà. I ja sabeu, les normes restrictives de no dur ampolles fan que la única opció que tenim sigui la de beure'ns l'ampolla... així que dit i fet, ala a mamar durant el dinar i el trajecte fins la parada de bus. Semblem una mica alcohòlics amb l'ampolla amunt i avall pel carrer, però ens l'hem d'acabar perquè coi ens agrada a tots!


Un cop ens hem acomiadat de la Sasha, anirem al super de nou i aquesta nit l'alberg ha organitzat una "waffle night". Menjarem gofres de gorra que faran les noies americanes que estan allotjades i treballant també allà. Aquesta nit coneixem unes quantes noies japoneses, parlem també amb una israelita que és força pelma (com gairebé tots els que he conegut d'aquest país), i un home australià que sembla bona gent.


El següent dia matinarem, és un dels dies més esperats pels dos i estem resant perquè el temps acompanyi: agafarem el ferry que ens durà a Flam a través de paissatges de somni. Comença la veritable ruta dels fiords demà!